Followers

Tuesday, February 1, 2011

hutan lipur gunung berlumut....

hari ini saya ingin menulis tentang aktiviti yang saya buat semasa menunggu machine itu habis operasi...
memang penat lah ...kami telah memasang machine pada workers untuk menganalisis kandungan n-hexane yang terdedah kepada para pekerja yang terlibat dalam mengendalikan bahan tersebut...
ini adalah untuk menjaga kebajikan mereka supaya tidak mendapat penyakit yang berbahaya apabila mereka bersara nanti...
kami juga telah memasang noise machine di mana machine tersebut adalah untuk menkaji bunyi bising yang terdedah kepada mereka.. terdapat hanya certain limit bunyi yang dibenarkan oleh DOSH..dan company haruslah mematuhi limit tersebut...
kami memasang ambient air machine untuk mengkaji kualiti udara yang terdapat di sana...

setelah semua machine dipasang...kami decide untuk melakukan aktiviti lain..
kami dengan dua kakak staf telah merehatkan diri di sini...


inilah tempat yang kami tuju...walau saya orang johor sekalipun...
inilah kali pertama saya menjejakkan kaki ke sini...
memang sangat seronok apabila badan tengah letih dan kaki disejukkan dengan aliran air..
rasa semua masalah hilang masa itu... 




ini adalah facilities yang terdapat di sana..
teringat pula saya kepada subjek yang pernah saya belajar..(park management)
masa itulah baru saya sedar akan kepentingan ilmu tersebut...
thanx kepada lecturer yang mengajar saya...hehehehe



tengoklah muka-muka gembira kami apabila ternampak air..
itulah ketenagan yang dianugerahkan oleh tuhan kepada makhluk di bumi ini...





















 inilah cara kami bekerja...
jangan terlalu tension...
kita kena bijak mengatur masa...
itulah kata-kata yang selalu dilontarkan oleh bos kami...

~cintaepal~

No comments:

Post a Comment

Pages