Followers

Saturday, October 1, 2011

hantaran kahwin alaf siber

selamat petang para pembaca yang sudi nak baca blog aku ini...hari ini tertarik pula aku nak menulis tentang kahwin-kahwin ini... itu bukan bermakna aku yang nak kahwin ye...cuma baru terbaca tentang artis juara Raja Lawak 2, Ahmad Nabil Ahmad, 28, selamat diijabkabulkan dengan gadis pilihannya, Nazirah Ayub, 23, di Masjid Sultan Mizan. tahniah diucapkan kepada abang nabil kita sorang ini...

apa yang unik pada aku adalah tentang hjantaran perkahwinan bagi kedua mempelai tersebut.. aku tak tahu lah kalau ini merupkan trend barang hantaran zaman kini..cuma ini adalah pertama kali aku membacanya sendiri.. korang nak tahu ke apa barang hantaran mereka..jom aku tolong listkan apa yang aku telah baca di dada akhbar metro tadi,...

barang-barang hantaran Nabil kepada Nazirah:

  1. wang hantaran RM15,000, mas kahwin RM300
  2. sebentuk cincin berlian dan mas kahwin
  3. set wangian
  4. al-Quran, telekung dan tasbih
  5. kasut jenama Stuart Weitzman
  6. set solekan Channel
  7. tepak sirih 
  8. peralatan komunikasi, BlackBerry Playbook.


 barang hantaran yang dibalas oleh Nazirah kepada Nabil:

  1. sebentuk cincin
  2. coklat
  3. kasut
  4. peralatan permainan siber Play Station 3 (PS3)
  5. iPad 2
  6. sejadah/al-Quran
  7. sirih junjung
  8. buah-buahan 
  9. kek.
wow bestnyer kan.. apa yang akau nak highlight kan di sini adalah peralatan canggih sekarang ini pon boleh dijadikan barang hantaran..ipad, blackberry, iphone and so on...so kene fikirkan dari sekarang nak mintak apa dekat bakal suami atau bakal isteri anda semua...buat plan siap-siap..nanti tinggal listkan je...

tak mustahil satu hari nanti semua barang hantaran adalah alat komuinikasi...hehehhee..

No comments:

Post a Comment

Pages