Followers

Monday, August 29, 2011

si pemungkir janji..

selamat pagi pembaca aku punya blog...hari ini datang pula idea aku untuk bercerita dan berkngsi pengalaman dengan korang...korang pernah tak bertemu dengan insan yang bernama si pemungkir janji??agak-agak apa yang korang rase dengan wujudnya mereka disini...rase geram tu memang terpahat di hati kan...tapi nak buat macam mana, golongan ini memang betul-betul menyusahkan orang lain...

sebenarnya aku pon pernah jugak bertemu dengan golongan ni...tapi dulu aku boleh lah absorb je...tapi kalau sekarang no way lah...ini aku nak cerita experience aku..geram betul aku pada hari kejadian..ceritanya bermula apabila seseorang mengajak aku keluar untuk berbuka puasa dengannya...fikir punya fikir aku ada satu hari free...so decide and deal lah dengan dia if kita boleh jumpa tak...then dia agree...so aku ketepikan kerja-kerja aku yang menggunung tu sebab aku dah janji dengan orang kan..pagi tu aku buat cofirmation lagi..then dia cakap still on...okey fine...then bila aku sampai di tempat yang dijanjikan..aku cari lah dia,...lepas tu aku msg dia...boleh pulak dia cakap...oppsss aku terlupa lah yang aku ada janji dengan kau...pergghh jawapan tu macam haram jadah aku dengar...sakitnya hati aku...pakal lah kau tu kawan aku...

kalau lah kau tu client aku, dah lama aku batalkan urusan dengan kau...menyusahkan orang je kau ni,,,..kalau lah kau rase kau tak boleh make it, just call akau atau type msg je lah...tak payah lah buat aku tertunggu mcam orang bodoh...nasib baik tempat tu dekat dengan rumah aku...kalau jauh dah lama kau maki hamun orang spesis ni...

tahap kemarahan aku time tu sama macam kemarahan angry bird dekat pencuri telur mereka...agak-agak korang apa yang patut kita buat bagi golongan spesis ini??
aku cuma terfikir duabenda sahaja..

  1. kita follow style angry bird tu...kita ambil batu ke atau objek keras, then kita lastik ke muka mereka yang bergelar si pemungkir janji..
  2. tak pun kita calarkan kereta dieorang nak lagi gempak kita BAKAR (nada dalam cerita HKLBK) je rumah mereka...
untuk mereka yang membaca blog aku ni, jangan lah korang sertai golongan ini ye..jauhkan diri korang dengan mereka...bikan sahaja menyusahkan kita bakal membazir waktu kita dengan terbuang sia-sia...ingat ye, kalau korang rase tak leh tepati janji, jangan cuba berjanji...kalau ada urgent thing yang berlaku..inform mereka yang menunggu anda secepatnya...haraf maklum...

No comments:

Post a Comment

Pages