Followers

Tuesday, February 1, 2011

feeling drive car...

hai para pembaca yang saya sayangi...
saya ingin berkonsi dengan anda tentang feel yang saya rasa ketika drive..anda semua mesti telah mengalaminya bukan...
bagi adik-adik yang tiada lesen...jangan cuba-cuba or try-try nak drive ye...
nanti kalau dah kena tahan polis, sapa yang susah...
emak dan ayah juga yang susah...
setelah hampir 5 bulan tak pegang stereng...aiisshh perasaan nak pegang tu punyalah cuak...
tapi bila dah start pegang tu...lupa lah diri...
paddle minyak ditekan..tahu-tahu je dah 110 km/j...memang tak sedar langsung...
mula-mula perjalanan bawak around 60km/j je...motor pon boleh potong saya...silap-silap basikal pon boleh potong...hahahha...
tapi bila dah lebih 10 km saya drive...mula lah pecut...
time tu dah lupa tentang orang tersayang...eh ada lah ingat-ingat sikit...
memang best kalau kita bawak kereta laju-laju...
seolah-olah rasa macam pelumba untuk formula 1 lah...
rasa diri ni macam michael shumacher..
bilah agaknya saya dapat menggantikan tempat dia...
semakin hari semakin berfikir dan berangan-angan...


apa-apa pun saya rasa bila saya dah mula bekerja...
saya nak jadikan lumba kereta ini sebagai hobby saya...
sedang saya memandu dengan laju...
tiba-tiba saya ternampak satu kemalangan...
mulalah saya insaf seketika...
kembali menjadi pemandu yang berhemah semula...
tapi itu semua hanya sementara...
selepas itu saya kembali pecut dalam keadaan jan raya yang licin...
saya kalah dengan kilauan cahaya dan juga air hujan yang mengaburi pemandangan saya...
sedar atau separuh sedar saya telah terlanggar rumput-rumput di tepi jalan....
itulah yang membuat saya berhati-hati ketika memandu setelah mendengar  ceramah daripada my member..
akhirnya saya selamat sampai ke destinasi yang saya tuju dengan selamat...

semua orang punyai kereta idaman tersendiri...apakah kereta idaman anda setelah bekerja nanti??
bagi saya, saya just nak pakai kereta buatan malaysia je..
walaupun kawan-kawan semua nak pakai kereta-kereta yang hebat-hebat..
bagi saya cukuplah sekadar kereta proton saga 1.3...
warna kereta idaman saya mestilah biru interkois...
yang sememangnya saya impikan saat ini...
nanti bila dah kerja saya akan mengambilnya...
tunggulah my car...hehehhe....





~cintaepal~

No comments:

Post a Comment

Pages