Followers

Thursday, February 10, 2011

sekolah rendah seri beroleh....

salam para pembaca...selamat malam+oyasumi...hari ini saya banyak mengelamun lah..
.memikirkan sesuatu tidak pasti...sebab apa saya jadi begitu?? sebab saya tinggal seorang hari ini..
rumate saya balik ke KL sebab mak cik dia meninggal dunia...marilah kita sedekahkan al-Fatihah buat arwah..moga rohnya ditempatkan di sisi orang beriman...Al-Fatihah...

sedang saya mengelamun sambil berfacebooking...tiba-tiba saya ternampak satu gambar...
yang telah mencetuskan idea saya...menggerakkan minda saya untuk terus menaip...
semuanya tentang sekolah rendah saya...
di mana tempat mula-mula kami bertemu...hehehhe...

sudah 10 tahun saya meninggalkan sekolah tersebut...
lastly masa tahun 2001...now dah 2011...cepat sungguh masa berlalu..
itulah titik permulaan saya kenal erti alam persekolahan...
bermain adalah dunia saya di sekolah pada masa itu...
maklumlah masih kanak-kanak lagi katakan...
kamu semua nak tengok tak gambar-gambar sekolah saya sekarang...


inilah sekolah saya...sek. keb seri beroleh

 inilah tempat saya dijemur ketika assembly..
benci betul masa tu... tapi kini saya rindukannya..
saya selalu main dekat sebelah bangunan ini...




itulah gambar sekolah saya...
apa yang mengejutkan saya...
sekolah saya bertukar menjadi lautan pada jun 2010..
seumur saya belajar di sana tiada banjir seteruk ini...
kalau ada..confirm saya orang pertama pergi terjun parit...
saya kan budak nakal...
inilah keadaan sekolah saya pada masa tersebut...


 wah air sudah meilmpah ke sekolah..

 tengok ni dah macam lautan kan...

 seronoknya mereka...kalaulah saya ada...

tempat makan & main saya sudah penuh air..




itulah sekolah saya...
kalau lah saya masih belajar di situ mesti saya orang paling gembira..
bermain dengan rakan-rakan air hujan...
apa-apa pun banyak memory yang saya tinggalkan di sana..
ianya sangat bermakna dan tak dapat dibeli dengan wang sekalipun...
saya sayang sekolah saya...


~cintaepal~

No comments:

Post a Comment

Pages