Followers

Thursday, February 17, 2011

saya baik hati kan...hehehe

since saya banyak masa terluang ini, saya nak cerita semua yang terbuku dan telah lama postpone dalam ruang minda saya. sebenarnya banyak yang ingin dikongsikan tetapi masa sahaja yang tiada. sebab itulah kadang-kadang saya terlupa untuk update blog kesayangan saya ini.ok lets start the story ye... saya cerita pasal pengalaman saya ketika menyelamatkan seekor anak burung yang dalam kesusahan. dah macam cerita tauladan lah pula saya rasa..

ceritanya bermula apabila saya terlihat satu objek yang sedang bergerak-gerak di atas rumput. maka saya pergi meninjau ke kawasan tersebut. saya jadi kaget bila saya lihat seekor anak burung yang penuh kerengga di badannya.. sungguh kasihan anak buruk tersebut..dengan perasaan separa berani saya cuba untuk pegang anak burung tersebut. mula-mula dia agak garang kepada saya. tapi bila dia tahu yang niat saya hanya hendak menolong, dia menjadi lebih mesra kepada saya...

saya membuang semua kerengga yang menggigit tubuhnya itu..selepas itu saya bagi dia minuman dan sedikit roti.. saya sempat bagi nama pada dia...saya bagi nama CICI pada dia...CICI sememangnya buruk yang jinak...setelah agak sembuh, saya membiarkan CICI pergi..memang sayu perasaan ketika hendak melepaskannya pergi..tapi itulah yang terbaik supaya dia boleh tinggal dengan familynya...

saya baik hati kan?? hahahha..(puji diri sendiri je kan)...saje je bergurau dengan kamu semua. apa pun itulah sikap yang kita mahukan..kasih kepada haiwan kerana mereka juga bernyawa...apa pun saya merindui CICI sangat-sangat..saya berharap moga CICI sihat bersama family nya....

inilah CICI...


comey kan CICI..


smile CICI...


Selamat jalan CICI...

No comments:

Post a Comment

Pages